3. zh - Műegyetem Zoo

A műegyetem egy kis világ. Egy világ, kicsiben. Egy enciklopédia. Mindent tartalmaz, szinte mindent.

A műegyetem északi, régi tömbje szinte tökéletes. Gyönyörű a parkja, kiváltképp ilyenkor tavasszal. A virágzó fák alatt szép és okos fiatalok hevernek. Az épületekben tudósok és művészek. Szépek a házak. Ha nem is világbajnokok, de valamilyenek. Valamilyenek, legalábbis együtt.

Ember és természet. Természetes és épített környezet együttese. Van az egészben valami idilli.

Az idillt két tényező zavarja. Egy többlet és egy hiány.
A többlet: nem csak rendes házak vannak, hanem barakkok is. Rondák, elveszik a helyet, nem odavalók.
A hiány: a láncból a növény és az ember közül hiányzik egy elem, az állat. És a fájó űrt a kutyás őr sem tudja betölteni.

Feladatunk a kizökkent idillt helyrerakni.
Bontsunk el minden oda nem való épületet. A helyükön lakjanak állatok. Legyen az egyetem egyben egy kis állatkert, a nagy házak között pavilonokkal. Nappal, amikor nyitva az egyetem, bárki látogathatja az állatokat.

Ne gondoljunk arra, hogy konkurálni tudunk a városligeti állatkerttel. Biztos nem lesz itt elefánt, zsiráf, oroszlán és tigris. Legalábbis valószínű. Meg kell találni, mi illik ide. Lehet, hogy kaméleongyűjtemény, lehet, hogy majomház. Vagy mosómedve, unatkozás ellen.

Még nem tudjuk pontosan, milyen lesz.

De valljuk be, azért van abban valami idilli, amikor az egyetemkertben sétálva a nagypapa és unokája kérdésére ezt válaszolhatjuk: el tetszenek menni a Vízgépészeti Tanszék mellett, jobbra kanyarodnak a Betontechnológiai Intézetnél, és közvetlenül az Épületakusztikai Labor mellett találják a csacsisimogatót.

Hogy ez valóra válhasson, meg kell tervezni a tömb (Gellért tér - Műegyetem rakpart - Bertalan Lajos utca - Budafoki út által határolt terület) beépítését, és legalább egy elemét, épületét.


Beadandó munkarészek:

Helyszínrajz a teljes területről: m = 1: 2000 (tájékoztatásul: a K épület hossza 200 méter)
Épülettervek: m = 1: 200
Látványképek

Két darab A3-as lapon kérjük a terveket. (Borítót, modellt most sem kérünk!) Beadás a tanszéki titkárságon április 24-én november 19-én hétfőn 14 és 15 óra között. Név a hátoldalon!

Feladatismertetés, értékelés nem lesz.


Segítség: légifotó 200 méteres léptékkel a bal alsó sarokban.


Budapest, 2006. április 19. 2012. november 14.

1 megjegyzés:

Jancsó Miklós írta...

A zh mindenkinek sikerült, egy díjazott lett, a szerző Tóth Anikó. A részleteket a közeljövőben posztolom.